Sedavé zaměstnaní a křečové žíly: Jak jim zabránit

 Styl 
29. prosince 2023 11:00 / Komerční sdělení
📷
1 fotografie v galerii
Také máte sedavé zaměstnání? pexels.com
Křečové žíly jsou nepříjemné onemocnění, u kterého se předpokládá, že bývá způsobeno mimo jiné sedavým způsobem života. Trávíte-li tedy v zaměstnání většinu pracovní doby za kancelářským stolem, zvýšené riziko rozvoje varixů se týká i vás. Jak riziko snížit?

Naplánujte si pohybové přestávky

Ne v každém zaměstnání je to bohužel možné, ale chápavých zaměstnavatelů neustále přibývá. Máte-li tedy v práci možnost dělat si malé přestávky, využijte je na procvičení těla. Udělejte si pěti či desetiminutovou přestávku, projděte se po pracovišti nebo venku kolem něj, udělejte pár dřepů či kliků. Zkrátka udělejte maximum pro to, abyste si protáhli nohy a rozproudili krev v těle. Právě pohyb totiž funguje jako prevence na křečové žíly nejlépe.

Je logické, pokud váš zaměstnavatel bude namítat, že kvůli pravidelným zdravotním přestávkám vlastně za den pracujete o hodinu méně. V takovém případě navrhněte, že si pracovní dobu o hodinu prodloužíte – třeba o půl hodiny ráno a o půl hodiny večer. Za zdravotní benefit to stojí. 

Upravte si pracovní prostor

Zaměstnavatel by vám měl umět poskytnout takové pracovní prostředí, které bude maximálně šetrné k vašemu zdraví. Pomůže například polohovatelný stůl, který vám umožní alespoň po část dne pracovat ve stoje. Chcete-li tuto alternativu dotáhnout k dokonalosti, inspirujte se trendem běhacích pásů pod takovými stoly. Můžete tak pracovat na počítači a současně se procházet. Na práci, u které se musíte bedlivě soustředit, to asi úplně není, ale pro týmový videohovor a podobně méně náročné části dne už lze něco podobného zvážit.

Věnujte se pohybu po práci

Do třetice ještě zůstaneme u pohybu. Po práci (nebo před ní) se snažte vynahradit si dlouhé hodiny sezení nějakou fyzickou aktivitou. Zkuste třeba do práce a z ní chodit pěšky, je-li to možné. Oproti veřejné dopravě nebo automobilu, kde opět převážně sedíte, se vaše nohy krásně prokrví a protrénují.

Druhou možností jsou různé sportovní aktivity, ať už jde o plavání, squash, fotbal s přáteli, jóga, nebo cokoliv jiného. Každý sport na rekreační úrovni vašemu tělu celkově prospěje a zdaleka neposlouží jen jako prevence rozvoje křečových žil.

Stravujte se zdravě

Pokud vás ani jeden z předchozích tipů nezaujal, nebo jej ve vašem případě je těžké realizovat, stále nemusíte věšet hlavu. Riziko rozvoje křečových žil můžete snížit alespoň druhou zásadní součástí zdravého životního stylu – čerstvou a kvalitní stravou. Dejte sbohem smaženým potravinám, sladkostem a zdravým limonádám, alkoholu či kouření. Dopřávejte svému tělu především potraviny bohaté na vitaminy, minerály, bílkoviny a pro naše tělo prospěšné tuky. Do jídelníčku tak zařaďte ryby, oříšky, luštěniny, zeleninu, různé výhonky a saláty, ale i kvalitní maso. Z hlediska úpravy dejte přednost vaření, pečení a dušení.

— komerční sdělení
Komerční sdělení
Toto jsou komerční sdělení. Redakce inStory.cz neovlivňuje jejich obsah ani není jejich autorem.
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Valentýn ve velkém stylu?! V odstínech růžové jej slavila A.n.d.u.l.a, Sharlota a Angie Mangombe

Styl

Velká chodidla nebo velký nos znamenají velký penis a další fakta a mýty, co o mužích panují

Tech

Sovětské monstrum: Zlověstně vypadající stroj byl určen pro bleskový transport vojáků k invazi do Evropy