Hlavní změny a nákupní tendence čechů v roce 2020

Letošní rok se ale stal opravdovým mezníkem, co se nákupního chování týče
09. listopadu 2020 16:20 / archiv klienta
Nákupní chování zákazníků se v průběhu let mění a v posledních letech mají na nákupní tendence vliv zejména nové technologie a internet. S tím souvisí i rozmach e-shopů. Nákupy po internetu jsou v České republice čím dál více oblíbenější a obrat české e-commerce každým rokem sebejistě stoupá. Tento rok tomu není výjimkou; právě naopak.

Letošní rok se ale stal opravdovým mezníkem, co se našeho nákupního chování týče. Vládní opatření a rady lékařů, související s pokračující koronavirovou pandemií, vyústily v nové návyky při nakupování. Česko je nazýváno e-shopovou velmocí, protože se u nás nachází největší počet  online obchodů na počet obyvatel. 

Od mimořádných nákupů k nové nákupní rutině 

Speciální vládní opatření zavedená během pandemie koronaviru po celém světě pozměnila nákupní chování milionů lidí. Nakupování v internetových obchodech se pro mnoho zákazníků stalo z mimořádného okamžiku každodenní rutinou, která přináší mnoho praktických výhod. Jak uvádí webový portál Promocodius, na internetu je k dostání stále rostoucí nabídka rozmanitého zboží, které lze na slevových portálech nakoupit za skvělé ceny díky slevovým kódům, poukazům a dalším slevovým akcím. 

Nákupy online už jsme tedy si značně oblíbili, ale v roce 2020 k tomuto trendu mohoho zákazníků přičichlo poprvé. Zboží online začali nakupovat i lidé, kteří dříve nakupovali v kamenných obchodech. Krásným příkladem jsou potraviny - jejich nákupy online zaznamenaly během koronavirové karantény rekordní nárůst o 215 %. 

E-shopy navíc začaly také vycházet vstříc i čtyřnohým přátelům jejich zákazníků. Proto je nyní v nabídce online obchodů velké množství krmiv pro zvířata a chovatelských potřeb. Mezi ty nejoblíbenější e-obchody zaměřené na naše čtyřnohé miláčky patří mlsnatlapka.cz, veselézvíře.cz, zverimexshop.cz či společnost Super Zoo. I takové zboží lze na internetu nakoupit díky online slevovým akcím za skvělé ceny: https://promocodius.com/cz/obchody/super-zoo-sleva

Rok 2020: Mezník v online nakupování 

  • Mimořádná vládní opatření zavedená během pandemie koronaviru vyústila v hromadné nakupování v internetových obchodech
  • Mezi nejžádanější zboží k nákupu online na jaře 2020 patřily potraviny a léky 
  • Zákazníci se kromě zboží první potřeby naučili na internetu nakupovat například i stavební materiály 
  • Téměř třetina lidí si během nouzového stavu vyzkoušela virtuální nakupování a chystá se v něm pokračovat i nadále
  • Nákupním hitem roku 2020 z oblasti nových technologií a elektroniky se staly chytré hodinky 
  • Kamenné prodejny, které e-shop za začátku roku nevlastnily, se začaly rychly přemisťovat do virtuálního prostředí
  • Růst českého e-commerce je odhadován na dvojnásobek při porovnání s rokem 2019  
  • Trend mobilních nákupů je na vzestupu, zatímco dobírky a hotovostní platby jsou na ústupu 

Potraviny online všeho druhu

On-line nakupování je čím dál více populární díky pohodlné a rychlé formě objednávek, širokého sortimentu a výhodných cen. Zatímco nákup potravin na internetu byl před deseti letech v plenkách, dnes už je to běžná forma nákupu klasických potravin, speciální výživy, superpotravin, drogerie, ale také třeba krmiva pro domácí mazlíčky. 

Mezi největší prodejce potravin online bezpochyby patří iTesco.cz a zákazníci si mohou vybýrat z širokého výběru zboží i přes mobilní aplikaci. Stačí se zaregistrovat a zadat vybrané potraviny do nákupního košíku. Přestože společnost Tesco zákazníkům otevřela svět online nákupů potravin ve velkém, dnes už je na českém trhu mnoho společností prodávající potraviny přes internet za skvělé ceny. Mezi takové e-shopy patří Rohlik.cz, Kosik.cz, Kolonial.cz, nakuptesi.cz, potravinydomu.cz či internakup.cz. 

Ať už se jedná o potraviny, zvířecí krmivo, léky, oblečení, nábytek či elektrotechniku, slevové portály zákazníkům přináší neustále aktuální nabídku těch nejlepších cen. A tak přestože pandemie koronaviru zasáhla naši každodenní rutinu, zvyky a běžné potřeby, internet nám usnadnil rychle se adaptovat do nových a nečekaných podmínek. 

Bezkonkurenční ceny, široký výběr zboží online, pohodlný nákup či doprava zdarma tak odstartovaly novodobý fenomén, který už se jen tak rychle nezastaví. Bylo by tedy škoda nevyužít výhod, které zákazníkům e-commerce přináší.

— komerční sdělení
Hlavní zprávy
Komerční sdělení
Toto jsou komerční sdělení. Redakce inStory.cz neovlivňuje jejich obsah ani není jejich autorem.
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Chystá se natáčení pokračování oblíbeného seriálu. Ladislav Mrkvička už si v něm ale nezahraje

Styl

Láska má podle vědců několik chemických fází. Zamilovaní se prý podobají narkomanům

Dům a zahrada

Naučte se pěstovat brambořík tak, aby vám vydržel déle než jen jednu zimu